Школа молодого вчителя 5.12.2017

З метою сприяння професійному становленню молодих вчителів шляхом всебічного розкриття їх інтелектуального та творчого потенціалу в нашому районі створено школу молодого педагога, яка  є постійно діючою формою підвищення методичної грамотності та фахової майстерності молодого вчителя.

Які основні завдання роботи Школи молодого вчителя? Найголовніше - прискорення процесу професійної та соціальної адаптації молодих вчителів у навчальних закладах району та набуття молодими вчителями практичних навичок, необхідних для педагогічної діяльності. Дуже важливим є надання допомоги молодим фахівцям у подоланні труднощів педагогічного, фахового, психологічного характеру шляхом створення атмосфери співробітництва і взаємодії між молодими та досвідченими педагогами.

5 грудня  2017 року у Гніванській альтернативній СЗШ І-ІІІ ступенів №1 імені А.С. Макаренка  відбулося заняття  районної  школи молодого вчителя біології та хімії.  На семінар запрошувалися вчителі біології та хімії, стаж роботи яких становить 1-3 роки. Заклад носить ім’я великого педагога, тому девізом роботи з молодими фахівця стали слова Антона Семеновича Макаренка: «Майстерність не є якимось особливим мистецтвом, що вимагає таланту, але це спеціальність, якої треба навчатись, як треба навчити лікаря його майстерності, як треба навчити музиканта» . Заняття було приурочене  пошуку ефективних засобів підвищення ефективності  освітнього процесу на уроках біології та хімії  на сучасному етапі освіти.

Свою педагогічну майстерність перед молодими колегами демонструвала вчитель  біології Кашталян Вікторія Михайлівна, яка провела урок у  9-А класі з поглибленим вивченням біології на тему: «Стовбурові клітини».

Після проведення уроку, директор школи  демонструвала для слухачів мультимедійну презентацію «Його величність УРОК». Усі разом, переглядаючи слайди, пригадали всі етапи уроку та вимоги до них.  Кашталян В.М. зробила самоаналіз свого уроку. Далі до аналізу уроку долучилися молоді колеги, які приємно здивували адміністрацію школи своїм умінням аналізувати урок. Учителька природничих наук з ЗОШ І-ІІ ст. с. Рахни Польові Діденко І.В. зазначила, що їй дуже сподобався урок, відмітила активність учнів, високий професіоналізм учителя. У свою методичну скарбничку добавила «Коктейль знань», який Вікторія Михайлівна використала для актуалізації опорних знань учнів. Гершун Т.О., учитель Василівської ЗОШ І-ІІ ст. підкреслив, що на уроці педагог вдало використала виховний потенціал навчального матеріалу з національно-патріотичного виховання. Вражена відповідями учнів, науковістю та доступністю викладу матеріалу  була учитель Колюхівської ЗОШ І-ІІ ст. Ренкас А.А. Учительці Тиврівської ЗОШ І-ІІІ ст. Ковальчук Ю.В. особливо сподобались етапи уроку , коли учні висловлювали свої очікування і підводили підсумки, оцінювали свої досягнення на уроці. Учителі із навчальних закладів І-ІІ ступенів жалкували, що в них немає дев’ятих класів, мала кількість учнів, не завжди є доступ до Інтернету, бо дуже сподобалося їм використання на уроці інформаційно-комунікаційних технологій. Справжній майстер-клас «Яким повинен бути сучасний урок біології та хімії?» провела заступник директора з НВР Телінська  К.В. 

Незабутнє враження справив на молодих учителів «Методичний сезам» за участю учнів 6-11 класів, який провела директор школи Бондарчук Г.М. Молоді учителі змагалися з одинадцятикласниками  в інтелектуальній грі  «Щасливий випадок», учні готувалися до ЗНО, а молоді учителі продемонстрували, що вони чудово володіють програмовим матеріалом,  Команди шестикласників «Фотосинтез» та «Дихання» займалися «перетягуванням канату». Учні 7-Б класу демонстрували вміння вести репортажі на природничі теми, працювати в групах. Молоді колеги невпинно поповнювали свої методичні скарбнички новими методами та прийомами, сигналізуючи картками: «Це для мене нове», «Є ідея» та усміхненими й задоволеними смайликами. Задоволення  від  заняття отримали всі, та найбільш задоволеною була методист РМК ПавленкоО.М.,  яка є керівником школи молодого вчителя біології та хімії, від того, що її підопічні стали на сходинку  ближче до справжньої учительської майстерності.