Школа молодого вчителя
«Справжнім учителем-вихователем можна стати після кількох років роботи в хорошому педагогічному колективі»
Антон Макаренко
Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особливих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творче начало.
Визначивши пріоритетним напрямом роботи з педагогічними кадрами саме роботу з молодими спеціалістами, методичний кабінет відділу освіти розробив систему управління цією діяльністю, яка має глибокий зміст, творчий характер і дає позитивні результати. Складником цієї системи є робота «Школи молодого вчителя».
Метою Школи є допомога вчителеві у професійному становленні, виробленні власного стилю роботи, розвитку фахового потенціалу, бо ж відомо, що формування основних професійних якостей, які визначають ступінь майстерності педагога, відбувається протягом перших 2-3 років педагогічної діяльності.
Тому на заняттях Школи педагогічної майстерності детально розглядаються інноваційні підходи до організації навчально-виховного процесу, способи використання нових педагогічних технологій.
Перше засідання «Школи молодого вчителя» відбулося 31 жовтня 2012 року на базі відділу освіти.
Працівники районного методичного кабінету ознайомили молодих спеціалістів із роботою освітньої галузі району та традиціями, які склалися в районі.
Далі відбулося знайомство молодих спеціалістів із працівниками районного методичного кабінету, їхніми посадовими обов’язками. Методист районного методичного кабінету Кроча О.М. познайомила методистів із молодими спеціалістами, їх призначенням у загальноосвітні навчальні заклади району.
Молоді спеціалісти із задоволенням розповідали про перші свої враження, перші уроки, успіхи і прорахунки.
Методист районного методичного кабінету Мосієнко С.А. розповіла молодим спеціалістам про професійний імідж вчителя. У професії вчителя імідж має особливе значення, тому що завжди сприймається як приклад, його дуже прискіпливо оцінюють учні.
Позитивний діловий імідж включає зовнішню та внутрішню привабливість.
Завідувач кабінету інформаційних технологій Немцевич А.І. ознайомила молодих спеціалістів із інформаційно-комп’ютерним забезпеченням навчально-виховного процесу: наявними електронними розробками уроків, виховних, позакласних заходів з кожного предмету, методичними посібниками кращих вчителів району.
Методист Тиврівського БДЮТ Заболотнюк О.В. познайомила молодих колег із роботою свого закладу, гуртками, які працюють у БДЮТ, організацією роботи учнівського самоврядування, педагогів-організаторів.
Для вивчення запитів молодих спеціалістів методист РМК Мосієнко С.А. провела анкетування.
Завершальним етапом роботи «Школи молодого вчителя» було проведення практичної роботи: опанування навичками ведення шкільної документації.
Методист районного методичного кабінету Грицишина Н.С. навчала молодих вчителів складанню календарних та поурочних планів, провела бесіду за змістом пояснювальних записок до програм, вивченням структури програм.
Під керівництвом завідувача ПМПК Какулії Л.Л. молоді колеги набували практичних навичок і знань з питань правильного ведення класного журналу.
Всім молодим учителям було подаровано інформаційно-методичний бюлетень «На допомогу молодому вчителю».
Вчительська професія не знає зупинок у своєму розвитку. Тому наполеглива праця на всіх рівнях (відділу освіти, методичного кабінету, школи, вчителя) допоможе успішно виконувати поставлені перед школою завдання, сприятиме прискоренню процесів адаптації молодих спеціалістів, їх успішному професійному становленню.
Друге і третє засідання «Школи молодого вчителя» відбудеться на базі альтернативної середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 ім.А.С.Макаренка розвитку здібностей дитини м.Гнівань.