Навчаємо молодих вчителів
Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх» - ці слова американського підприємця Генрі Форда стали епіграфом чергового засідання школи молодого вчителя, яке проходило на базі Гніванської альтернативної СЗШ І – ІІІ ступенів № 1 ім. А. С. Макаренка розвитку здібностей дитини. Ця школа вже стала колискою для молодих учителів району на етапі їх входження в професію.
Особливістю роботи педагогів – початківців є те, що вони з першого ж дня самостійної роботи мають ті ж обов’язки й несуть ту ж відповідальність, що й учителі з багаторічним стажем, а учні, батьки, адміністрація чекають від них такого ж бездоганного професіоналізму. Тож якщо вчасно не підтримати молодь, яка наважилася обрати тернистий педагогічний шлях, вона від зіткнення з реальністю відчує шок, тривогу, незадоволення своїм вибором. А такий учитель не здатний ні на творчість, ні на інновації.
9 грудня школа гостинно зустрічала молодих педагогів району, яких супроводжували методисти відділу освіти Кроча О.М., Какулія Л.Л. та Погуть С.А. Молоді вчителі представляли різні спеціальності: українська мова та література, світова література, англійська мова, математика, фізика, хімія, історія, основи економіки, етика, фізична культура, музика, вихователі груп продовженого дня.
Так як урок залишається вічною і головною формою навчання, тему заняття обрали таку: «Його Величність – Урок…»
Для більш компетентного обговорення цих питань учасникам заняття запропонували відвідати відкриті уроки учителів школи Присяжнюк Г.М., Зіняк Т.В., Масік С.І., Крамар І.С. – початкові класи, Єрофеєвої О.А., Остапчук Т.І. – груп продовженого дня, Ковальської Л.О. – трудове навчання, Лаврової Н.Е., Дрозд А.В. – англійська мова, Дмитрієнко В.О. – історія, Кашталян В.М. – біологія, Шпаченко І.Ю., Дрозд О.Г. – математика, Беркун О.Е. – світова література, Панченко А.О., Райкіс Л.Л., Пасічник А.В. – українська мова і література, Сідлак О.О. – фізична культура. Думки від побачених уроків молоді спеціалісти висловили словами В.Сухомлинського про те, що ефективність уроку, результати роботи вчителя – це не кращі відповіді окремих учнів, а добрі знання всіх учнів.
На закріплення знань уроків директор школи Бондарчук Г.М. запросила учасників на презентацію «Його Величність – Урок… Що значить урок у сучасному вимірі?». В кінці презентації прозвучало запитання: «Так що ж для нас сучасний урок?». Відповіді були різні, але цікаві. Та основна думка переважала: це урок – пізнання, відкриття, діяльність, протиріччя, розвиток, зростання, сходинка до знань, самопізнання, самореалізація, мотивація, інтерес, професіоналізм, вибір, ініціативність, упевненість, потреба. Що головне в уроці? Кожен молодий спеціаліст мав свою абсолютно непорушну думку. Для одних успіх забезпечується ефективним початком, що буквально захоплює учнів відразу з появою вчителя. Для інших, навпаки набагато важливіше підбиття підсумків, обговорення досягнутого. Для третіх – пояснення, для четвертих – досвід. Директор школи Ганна Михайлівна на підтвердження думки виступаючих демонструвала фрагменти уроків вчителів школи. Часи, коли вчителів заставляли дотримуватися жорстких і однозначних вимог до організації уроку, минули. Час „готових уроків” поступово відходить. Можна довго сперечатися про те, яким має бути урок, Але всі прийшли до одного висновку: він має надихатися особою вчителя. На завершення заступник директора школи Телінська К.В. подарувала кожному молодому учителеві диск на тему «Сучасний урок. Основні вимоги до сучасного уроку».
«Єдиний шлях, який веде до майстерності – це діяльність» - так писав Б.Шоу. Щоб закріпити побачене і почуте, Ганна Михайлівна провела конкурс професійної компетентності. Приємно відзначити, що молоді педагоги гарно презентували свою професійну компетентність, ерудицію, творчість, теоретичну і практичну готовність до здійснення педагогічної діяльності. Методист відділу освіти Ольга Михайлівна Кроча оголосила переможців конкурсу та вручила символічні призи. Були визначені такі номінації:
- Нижник С.О. – «володар глядацьких симпатій»
- Ткачук Л.П. – «наймудріша»
- Рижій В.І. – «найдотепніший»
- Григорчук Я.Б. – «найкмітливіша»
- Тлока П.А. – «найартистичніший»
- Лащенко В.О. – «найцікавіший»
Заключним емоційним акордом „Школи молодого учителя” був показ панорамного уроку про толерантність, де відображено роботу не одного учителя, а колективу, не групи учнів, а учнівського колективу. Перебуваючи цілий день у стінах школи, молоді учителі зрозуміли, що весь навчально – виховний процес базується на принципах науковості, гуманізму, взаєморозуміння та співробітництва. Хто працює в школі, той розуміє, що вчитель постійно зростає як творчий педагог – знавець і головне в цьому процесі - розуміння й бажання самого вчителя самовдосконалюватися, займатися самоосвітою, йти в ногу з часом. Якщо вчитель прислухається до порад, якщо він сумлінний і працьовитий, постійно займається самоосвітою, то результат його творчої праці видно з року в рік. Завдання досвідчених колег бути поруч, вчасно порадити, допомогти, підтримати. Тож районний відділ освіти, педагогічний колектив Гніванської альтернативної СЗШ І – ІІІ ступенів №1 ім. А.С. Макаренка завжди радий підтримати молодих фахівців на шляху їхнього професійного зростання, допомагати їм втілити теоретичні інститутські знання в навчальних процес, навчитися не боятися труднощів.
„...Щоб бути майстром, треба володіти особистісною професійною неповторністю й унікальністю, своїм стилем діяльності, концептуальністю професійного мислення. Педагогічна майстерність є індивідуальним внеском у педагогічну культуру суспільства і лише повне усвідомлення механізмів власної діяльності уможливлює передачу майстерності іншим”
Методист районного методичного кабінету
відділу освіти
Кроча О.М.