Сторінками історії на семінарі вчителів суспільних дисциплін

     Своєрідний екскурс від минулого до сучасного здійснили учасники районного семінару вчителів історії, який відбувся у загальноосвітній школі І-ІІІ ст. №3 м. Гнівань 5 грудня 2014 року.

Тема семінару досить актуальна  –  «Боротьба за незалежність України в розрізі тисячоліття» (використання елементів інноваційних технологій на уроках історії).

Об’єднуючою ідеєю методичного зібрання стала презентація учителя історії  Роги Олени Дмитрівни шляхів реалізації міжпредметних зв’язків та використання елементів інноваційних технологій на уроках історії під час вивчення тем про боротьбу українського народу за незалежність.

Семінар відбувся у формі подорожі  потягом «Історичний експрес 20-14».  Роль провідника блискуче виконала вчитель української мови та літератури Тітова І.Ю.

Перед початком подорожі учасники отримали квитки і зайняли місця у «вагонах-купе».

«Гідом»  подорожі стала учитель історії та правознавства, молодий педагог Рога О.Д.

Керівник методичного об’єднання вчителів  суспільно-гуманітарного профілю Корчак Н.І. презентувала присутнім «бригаду потяга» – членів МО (Вдовиченко О.С., Шутак Т.С., Тітову І.Ю.), які доклали чимало зусиль до підготовки і проведення заходу; детально зупинилась  на професійній діяльності та результативності роботи вчителя історії та правознавства      Роги О.Д.

Потяг набрав швидкості і зупинився на першій станції «Козацька».

Тут учасники семінару переглянули фрагменти уроку-узагальнення  «Національно-визвольна війна українського народу середини ХУІІ століття. Утворення  Української держави», під час яких восьмикласники готували віртуальний «Козацький  куліш» з «продуктів».

Наступною була вправа «Злови помилку». Своїми відповідями «так», «ні» учні  стверджували або заперечували той чи інший історичний факт, подію, дату.

Далі вчителем було організовано «роботу в парах»: восьмикласники складали пазли із зображенням портретів видатних діячів; історичне  лото; «асоціативний кущ», у ході якого  визначали історичну подію за поданим описом: при стверджувальній відповіді учні підіймали малюнки з шапкою, при заперечній – із шаблею; визначали також риси характеру, якими володів  Богдан Хмельницький.

Наступною стала станція «УНР».

Учні  11 класу Дідур Д., Турчак Я., Дунаєвська К. захищали проекти: «М.Грушевський – історик і будівничий нації», «Кров, пролита для величної мети, не засихає» (внесок С.Петлюри у визвольну боротьбу українського народу»), «Суспільно-політичні погляди і державна діяльність В.Винниченка».

І ось  уже третя станція «Друга Світова війна». «Екскурсанти» переглянули відеофрагмент про політичну ситуацію напередодні та під час  Великої Вітчизняної війни «Збройні загони УПА» та інсценізацію оповідання  О.Довженка «Мати», виконану членами  шкільного театру  «Мрія».

Четверта станція – «Кроки до незалежності» проведена у формі «рольової гри» ток-шоу «Минуле та сьогодення». Усі мали змогу прослухати «інтерв’ю» з відомими борцями за незалежність України: І.М.Дзюбою, В.В.Чорноволом, В.С.Стусом.

П’ята станція – «Музейна», на якій із задоволенням гості переглянули презентацію виїзної  виставки  Вінницького    обласного краєзнавчого музею,         прослухали цікаву лекцію.

Зворушила всіх розповідь екскурсовода про вінничан-учасників   АТО, які полягли у боротьбі за волю й мир в Україні.

Наступний етап роботи був представлений реквієм «А на могилі квітка плаче…», приуроченому пам’яті героям – борцям  за незалежність України. Учителем музики Бегас Н.О. та учнями 6, 8 класів під супровід  гітари    виконано пісні   про Небесну Сотню, про Україну.

Вірш  «Мій син – герой»  майстерно і проникливо  інсценізувала  учениця 11 класу Томілова К.

Хвилиною мовчання вшанували учасники семінару пам’ять тих, хто поліг  за незалежність і цілісність  України   в   період   від  Майдану до сьогодення.

Пісня «Молитва за Україну», виконана учасниками ансамблю школярів, стала лейтмотивом виховного заходу та й семінару загалом.

«Хай живе Україна!», «Слава Україні!» –   звучало в залі, і у відповідь чулося: «Героям слава!»

«Подорож»  добігла кінця.

Методист районного методкабінету Грицишина Н.С.  подякувала учням за мистецьку гру і побажала не забувати, що  вони – українці.

Заступник директора з навчальної роботи Лавренчук А.О. здійснила етап   рефлексії, застосувавши метод «шести капелюшків» (метод критичного мислення), заснований на ідеї паралельного мислення.

 

Під гарним враженням від почутого і побаченого учасники семінару залишили поріг школи.