Семінар вчителів зарубіжної літератури 7 лютого 2017 р.
Яка освіта потрібна Україні? Над цим питанням працюють сьогодні найдосвідченіші педагоги країни. Про важливість сучасних підходів щодо навчання школярів йшлося й на районному семінарі вчителів зарубіжної літератури, який відбувся 7 лютого на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт Тиврів.
Учителі з 25 шкіл району працювали в цей день над темою «Підвищення ефективності уроку зарубіжної літератури та російської мови шляхом активізації творчих можливостей учителів».
Із основними напрямками роботи закладу, його здобутками й перемогами, проблемами, які вирішує педагогічний колектив, ознайомив присутніх директор школи Мельник П.В. Керівник закладу коротко охарактеризував методичну складову учителів зарубіжної літератури, розповів про завдання, які кафедра філологів школи вирішує в ході педагогічної діяльності.
Зарубіжну літературу в загальноосвітній школі викладають учителі вищої категорії: Вітюк Л.М., Власюк І.М., Франко А.П. Усі вони поділилися з учасниками семінару власним досвідом з питань підвищення ефективності уроку.
Так, на думку Вітюк Л.М., розвивати читацький інтерес учнів, їх вміння мислити та аналізувати прочитане, можливо за умови створення на уроці ситуації зацікавленості. А цікаво школярам тоді, коли один вид діяльності змінюється іншим, ще привабливішим. Для цього вчителька застосовує прийом асоціативного опитування, роботу в тематичних групах, написання фанфіків, продумує цікаві домашні завдання здебільшого пошукового характеру.
Франко А.П. акцентувала увагу колег на своїх напрацюваннях з розвитку зв’язного мовлення. Висловлюватися лаконічно, вміти неординарно підходити до характеристики героїв літературних творів та їх вчинків, уявити себе в описаній ситуації під час проведення рольової гри, розвивати вміння написати есе – усе це сприяє формуванню власної позиції учня. Важливим стимулом роботи учня є фрази схвалення та похвали, зразки яких учителька презентувала присутнім.
Досвідом щодо творчого підходу до проведення уроків контролю поділилася Власюк І.М. На її думку, треба розробляти тести, які б мотивували учня: це завдання, складені за так званим «надлишковим принципом», проблемні запитання та інші. Нестандартний підбір теми творчої письмової роботи відводить спокусу учнів скористатись Інтернетом, а розміщені поряд з тематикою творів міні-підказки «На що звернути увагу» сприяють усуненню ще однієї проблеми таких уроків – браку часу.
Далі учасників семінару запросили до новоствореного кабінету зарубіжної літератури, окрасою якого в цей день була виставка-презентація цікавих літературних видань « У кожної книги своя доля». Її укладачі, зав кабінетом Вітюк Л.М. та учні 6 -А класу, мали на меті спростувати думку багатьох сучасників про те, що паперова книга нині втратила актуальність.
До уваги присутніх були представлені розділи: «Книги - ветерани», «Історія придбання», «Відлуння епох», «Світ дитинства» тощо. Також тут презентували збірку віршів колишнього учня Тиврівської, а потім учителя Рахно-Полівської шкіл Ігоря Маренюка, що передчасно пішов із життя.
Вітюк Л. М. запропонувала колегам розробку уроку з літератури рідного краю «Літературний портрет Ігоря Маренюка».
День проведення семінару припав на 205-річчя від дня народження відомого англійського письменника Чарльза Діккенса.
Захід «На гостинах у Діккенса» зібрав учасників семінару в актовій залі. Інтер’єр англійського помешкання ХІХ століття, духмяний чай, сам письменник-ювіляр та герої його творів стали основою для створення атмосфери святкового настрою.
Учні 5-11 класів показали театралізоване дійство, що відтворило найважливіші епізоди з життя відомого письменника та вручили присутнім різдвяні листівки того часу, шоколад з афоризмами Діккенса та картки позитиву. Усі присутні були в захваті від майстерної гри юних акторів.
Третій блок семінару мав інформаційно-практичне спрямування.
На цьому етапі роботи завідувач районним методичним кабінетом відділу освіти Касянчук Людмила Леонідівна проаналізувала проведення двох етапів Всеукраїнської предметної олімпіади, ознайомила з наказом по відділу освіти «Про вивчення стану викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх школах району», звернула увагу на хід перевірки предмету.
Учителі Корчак Н.І. ознайомила з рівнем складності завдань ІІІ етапу, а Токарчук Л.П. як член журі зорієнтувала, на що потрібно звернути увагу учнів під час підготовки до олімпіади.
Керівник методичного об’єднання учителів зарубіжної літератури Вітюк Л.М. запросила присутніх до роботи в електронному журналі «Філологічний Олімп», на сторінках якого кожен може поділитись своїми методичними доробками.
Також Вітюк Л.М. провела елементи тренінгу «Оксфордські дебати», акцентуючи увагу на тому, що така форма роботи з учнями на уроках зарубіжної літератури формує в них критичне мислення, вміння вести дискусію.
З елементами роботи щодо апробації у школі моделі моніторингового дослідження ВАНО «Вимірювання результативності навчальної діяльності учнів на уроці», зокрема досвідом організації експрес-перевірки виконання учнями навчальних завдань, поділилась Власюк І.М.
Підсумовуючи роботу Л.Л.Касянчук відзначила високий рівень підготовки та проведення семінару й запропонувала вчителям шкіл району запозичити й поширити кращі напрацювання колег ЗОШ І-ІІІ смт Тиврів. На її думку, в час новітніх технологій, у новому ХХІ столітті й підходити до проблем освіти потрібно по-новому, а саме так і працюють у Тиврівській школі.