Семінари шкіл

В останній день зими, 29 лютого 2012 року, по-весняному тепло було в Тиврівській школі.

Урочиста зала символіки світилася щирими посмішками господарів – учнів та вчителів, вигравала барвами українських квітів та вишиванок, пахла духмяним короваєм.

Школа зустрічала представників освітянської родини – учасників районного семінару директорів.

Фото на згадку… і гості вирушили в шкільний екскурс, який розпочався оглядом методичного кабінету.

Презентує кабінет заступник директора школи з навчально – виховної роботи Власюк І.М. Вона розповідає про те, що саме тут здійснюється планування роботи методичних підструктур, методичний супровід особистісного й професійного зростання вчителя, популяризуються здобутки педагогів, тут проходять засідання методичних об’єднань та творчих груп, тут народжуються творчі ідеї та плануються шляхи їх реалізації.

Учасники семінару знайомляться з окремими навчальними кабінетами та роботою предметних кафедр.

Кафедру природничих дисциплін та кабінет географії (зав. кабінетом та голова шкільного методичного об'єднання Мілєвська Антоніна Федорівна) презентує учениця 10 класу, учасниця обласної олімпіади Соляник Діана.

«Ми досягли гарних успіхів, - щиро говорить дівчина, - бо маємо гарних учителів». Ознайомившись із досягненнями учнів школи з предметів природничого циклу, учасники оглядають виставку плакатів «Вінниччині - 80».

Широко розкриває двері кабінет української мови (завідувач кабінетом Киришова Раїса Олександрівна, голова шкільного методичного об'єднання Вітюк Людмила Михайлівна).

Учениці 7-х та 9 класу, серед яких призери районних предметних олімпіад Мельник Світлана та Кабанчук Анастасія, зустрічають гостей.

У дарунок гості отримують буклети та вишиті закладки для книг.

Завідуючою кабінетом математики (й водночас класної кімнати) є Шастун Валентина Вікторівна. Учні 7-Б класу розповідають про своїх попередників – учнів 2009 року випуску, які навчались за програмою фізико-математичного профілю.

«Мій брат Богдан, як і я, - з гордістю повідомляє Мельник Сергій, - любить математику. На ЗНО він набрав із цього предмету 197,5 бала, а зараз вивчає кібернетику в Київському національному університеті ім.Т.Шевченка». В очах Шастун В.В. – гордість. Гарний був випуск: із 18 учнів 14 обрали ЗНО з математики. Кожен третій випускник здобув блискучий результат: 186, 189, 193, 197,5 та 200 балів.

Нинішні учні школи теж подають великі надії, бо вже з другого класу беруть активну участь у математичному конкурсі «Кенгуру», чемпіонаті з розв’язування логічних задач, а в середніх та старших класах стають призерами олімпіад.

В кабінеті образотворчого мистецтва (завідувач кабінетом Бобівська Т.Г.) панує атмосфера творчості, адже вчителька має достойних учнів. Поруч з кабінетом розміщено фото кращих художників школи й вернісаж дитячих робіт.

Хлібом і сіллю зустрічають дорогих гостей учасниці обласних олімпіад із історії та правознавства Романська Леся (10 клас) й Кирилюк Вікторія (9 клас). Вони розповідають про те, що кабінет історії у школі тільки створюється.

Директором придбані сучасні стенди, учителі історії Слободяник С.С. та Гончарук О.М. активно поновлюють навчальну базу кабінету, а учні плідно вивчають суспільні дисципліни, проводять пошукову роботу й з гордістю звітують про свої успіхи.

Кілька кроків вперед проходять гості й опиняються в музеї Історії школи. Багато цікавого можуть розказати члени ради музею про майже півторастолітнє життя навчального закладу.

Кожен стенд тут дихає бувальщиною, живе своїм життям, говорить про тих, хто навчав та навчався, про їхні часто непрості долі.

Очолює роботу по вивченню історії школи великий ентузіаст, людина небайдужа й творча – Руснак Є.В.

Завдяки її багаторічній наполегливій праці, організаторським здібностям з’явилася в школі диво-книга – Літопис школи.

Це видання, що містить чотири сотні сторінок, на яких розміщено фотографії, копії документів, розповіді та спогади про видатних людей Тиврівщини, що вийшли зі стін школи.

Його презентація викликала в багатьох директорів бажання розпочати пошукову роботу у своїх навчальних закладах та створити подібні книги.

Далі коридорами школи гості направляються на огляд музею побуту та етнографії.

Шкільні музеї були створені ще в 1989 році, із тих пір учнівський та педагогічний колективи не тільки дбають про їхнє збереження, а й поповнюють новими експонатами.

Огляд музею викликав живий інтерес учасників семінару. Кожен з відвідувачів, торкаючись до старовинних речей, ніби перенісся думками в атмосферу бабусиної хати, у незабутній світ свого дитинства.

Потім гості мали змогу ознайомитись із навчальною базою перших класів. Затишні спальні, ігрова та класні кімнати, зал космонавтики, хол із куточком українського подвір’я – все це для наймолодших школярів.

Ще раз переконатись у тому, що вчителі школи – люди творчі, можна було відвідавши виставку виробів декоративно-прикладного мистецтва. Вишиті рушники, серветки, ікони, картини, сорочки представили на виставку Тригуба С.Л., Бондарчук Т.О., Мілєвська А.Ф., Власюк І.М. вчителі школи.

А у центральному холі уже вирує ярмарок, який готували учні 10 та 11 класів під керівництвом педагога-організатора Бушуєвої Л.В.

Запальна мелодія збадьорила відвідувачів ярмарку, адже у виконанні директора школи Мельника П.В. завучав знаменитий українській хіт – «Сало».

І справді, усе припало до душі учасникам семінару: статний Солопій Черевик та його кум Цибуля, говіркі кумасі Солоха та Хівря, галасливі цигани...

А на згадку про ярмарок, про щиру та душевну зустріч кожен гість отримав у подарунок домовичка, який несе щастя й радість у дім, дарує посмішки й душевне тепло.

Робота семінару була продовжена в актовій залі, де учасників зустрів шкільний хор під керівництвом учителя музики Саприги О.О.

Розпочався теоретико-практичний блок семінару – його головна частина.

Роботу навчального закладу з формуванням компетентностей учнів та вчителів шляхом залучення до різних видів діяльності презентував директор школи П.В.Мельник. Він розповів про досягнення учнівського та педагогічного колективу за останніх п’ять років, окреслив коло питань, над вирішенням яких працює школа сьогодні. «Забезпечення високої результативності навчально-виховного процесу,- на переконання Мельника П.В., - у першу чергу залежить від професійної компетентності учителя. Педагогічний колектив школи – потужний, тому й результативність роботи закладу є високою».

Розповідь директора, як і всіх наступних виступаючих, супроводжувався мультимедійними презентаціями, що давало змогу учасникам семінару більш аргументовано сприймати почуте.

Досвідом роботи з розвитку професійної майстерності вчителя поділилась заступник директора школи з навчально-виховної роботи Власюк І.М. Після короткого огляду наукових точок зору щодо факторів, які впливають на результативність праці, вона презентувала ті форми роботи, які ефективно працюють у закладі. Так, наприклад, дієвим моніторингом предметних компетентностей (ефективності праці як учителя, так і учня) є система «Освітній рейтинг», яка діє уже шостий рік. Ці дослідження стимулюють кожного учасника навчально-виховного процесу. Як результат, за словами доповідача, якісний показник навчальних досягнень учнів за останні три роки зріс з 75 до 82%. Школа посіла у поточному році ІІ місце за наслідками районних предметних олімпіад.

Цікавою була презентація авторських розробок – кваліметричних (квалі - якість, метро - міряю) моделей. Суть даних моделей у тому, що з їхньою допомогою можна виміряти у цифровому еквіваленті будь-які якісні показники. Представлені розробки дають змогу виміряти рівень компетентності вчителя (розробка ВласюкІ.М.) та рівень оволодіння комп’ютерною технікою (розробка Клочака В.В.)

Учитель інформатики Клочак В.В. поділився досвідом роботи навчального закладу з реалізації програми «Сто відсотків», попередньо окресливши вимоги щодо навичок володіння кожного учителя ІКТ, які висуває профільне міністерство та ставить відділ освіти.

Доповідачі зголосилися за потребою надавати практичну допомогу директорам шкіл у впровадженні в їхніх навчальних закладах представлених інноваційних підходів до визначення рівнів компетентностей учасників навчально-виховного процесу.

Емоційним, насиченим і водночас релаксуючим був виступ практичного психолога Жук С.П. на тему: «Індивідуальний підхід психолога до учасників навчально-виховного процесу, як показник компетентності».

Червоною ниткою через її виступ пройшла думка про те, що кожна людина зможе ефективно співпрацювати з іншою, якщо опиратиметься на психолого-педагогічні знання та застосовуватиме індивідуальний підхід.

Заступник директора школи з виховної роботи Бучинська Г.Е. висвітлювала питання застосування інноваційних технологій виховання, спрямованих на розвиток у школярів загальнокультурних та соціальних компетентностей, які використовуються в школі. Розповідь являла собою синтез наукового матеріалу та світлин з досвіду роботи.

Наочним підтвердженням стала масштабна презентація позакласної роботи. Досвідом роботи з організації виконання програми «Рух Добриків» виступила педагог-організатор Бушуєва Л.В.

Зацікавила розповіддю про свою роботу керівник драматичного гуртка та літературної студії Руснак Є.В. Із задоволенням переглянули учасники семінару відео фрагмент драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня».

Роботи літстудійців: газета «Шкільний дзвоник», журнали «Веселка», «По секрету всьому світу», збірки «Паростки», «Первоцвіти» – викликали живий інтерес присутніх.

У школі активно впроваджується метод проектів не лише в навчальній, а й у виховній роботі. Доказом послугувала демонстрація роботи 11 класу (кл. керівник Гончарук О.Ф.) з вивчення народознавчих традицій Тиврівщини. Відеофрагмент Андріївських вечорниць за участю одинадцятикласників, їх батьків, учителів приємно здивував гостей семінару.

Яскравим та гарячим, як вогонь, був виступ загону за інтересами «Юні рятувальники» (керівник Бушуєва Л.В.). Загін виборов у минулому році І місце у районному конкурсі ДЮП.

Досвідом дев’ятирічної успішної співпраці з громадською організацією «Молода Подільська Січ» поділилися класні керівники Кузьмич І.М. та Вітюк Л.М. Їхні загони «Чайка» й «Тиверці» по-козацькому сміливо розповідали про свою діяльність: вивчення історії козацтва Тиврівщини, участь у щорічних таборуваннях, екологічних акціях, продемонстрували елементи бойового козацького гопака.

Фінальним акордом семінару став вихід на сцену педагогічного колективу та виступ ансамблю вчителів «Вишиванка».

Підсумки семінару підвів начальник відділу освіти Помацький О.Ф. та завідувач районним методичним кабінетом Касянчук Л.Л., які відзначили високий науково-практичний та організаційний рівень заходу, висловив подяку педагогічному колективу.

Своїми яскравими враженнями та побажаннями успіху ділилися й гості навчального закладу.

В останній день зими, 29 лютого, учасники семінару залишали Тиврівську школу з серцями, сповненими весняного тепла, з бажанням працювати та творити.

 

Завідувач методичним кабінетом

відділу освіти Касянчук Л.Л.