Районний семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи на базі ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Тиврів

17 грудня 2013 року на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів смт.Тиврів відбувся семінар заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи на тему: «Удосконалення професійної майстерності учителя – шлях до зростання якісного показника освіти». У роботі семінару взяли участь завідуюча районним методичним кабінетом відділу освіти Касянчук Л.Л. та представники адміністрацій шкіл району.

Учасників семінару щирими словами зустрічали директор школи П.В.Мельник, заступники директора Власюк І.М. та Бучинська Г.Е., учні 10-а класу та учительський ансамбль під керівництвом Саприги О.О.

Робота розпочалась з презентації школи, ознайомлення з планом семінару та проведення тренінгу «Рука дружби», що сприяло створенню атмосфери творчості та  співробітництва.

План проведення семінару був досить насиченим і включав, окрім організаційного,  теоретико-практичний блок, методичний та виставковий екскурси, презентацію досвіду роботи заступника директора Власюк І.М. та учителів школи, інформаційні та аналітичні блоки районного методичного кабінету.

Загальновідомо, що урок є основною формою організації навчально-виховного процесу, тому закономірним було відвідування учасниками семінару Галереї відкритих уроків, які пройшли у 1-10 класах та охоплювали різні предмети.

Усі представлені уроки проводилися згідно розкладу та календарного планування. Разом з тим організатори семінару врахували можливі потреби учасників відвідати уроки з предметів, які згідно Державних стандартів освіти введені до інваріантної частини навчальних планів у 2013-2014 н.р., а саме «Сходинок до інформатики» у 2 класі, другої іноземної мови (російської) у 5-му класі.  

 

Учасники семінару мали змогу відвідати такі уроки:

Клас

Учитель

Предмет

Тема уроку

1-А

Бондарчук

Тамара Олександрівна

Інтегрований урок

з математики й

природознавства

Добро як сонце гріє

 

1-Б

Тригуба

Світлана Леонідівна

Читання

Звук р та буква р. Робота над скоромовками. Читання тексту за букварем. Інтонаційне читання

2-А

Клочак

Валерій Віталійович

Сходинки до інформатики

Сприйняття людиною повідомлень

2-Б

Плащова

Наталія

Вікторівна

Математика

Математичні вирази. Вирази зі змінною. Задачі на конструювання геометричних фігур

3-А

Кузьмич

Ірина Миколаївна

Природознавство

      Що таке корисні копалини.

Значення гірських порід  для людей. Охорона корисних копалин

4-Б

Рижакова

Галина Андріївна,

Яшан Оксана

Анатоліївна

Інтегрований урок з основ здоров’я та

хореографії

Сім ключів до здоров’я

5-А

Власюк

Інна

Михайлівна

Російська мова

Произношение и написание сочетаний жи, ши. Тема речевого общения: «Народная мудрость»

5-Б

Франко

Антоніна Петрівна

Світова література

Ернест Сетон-Томсон «Лобо». Авторські спостереження за світом природи

6-А

Вітюк

Людмила Михайлівна

Світова література

Поступове осмислення Скруджем змісту свого життя (за оповіданням Ч.Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»)

7-А

Гончарук

Олена Михайлівна

Всесвітня історія

Релігія та культура в Середньовіччі

7-Б

Киришова

Раїса Олександрівна

Українська мова

НЕ з дієприкметником

9

Шастун

Валентина Вікторівна

Геометрія

Урок однієї задачі.

Задача одна – розв’язань багато

10-А

Мокрицька Тетяна Станіславівна

Англійська мова

Національна кухня

 

 На високому рівні під керівництвом завідуючої районним методичним кабінетом відділу освіти Касянчук Л.Л. пройшов методичний майстер-клас «Аналіз уроку». Тут заступники директорів з різним досвідом роботи мали змогу поуправлятися в методиці аналізу уроку,  акцентувати увагу новопризначених та малодосвідчених керівників на особливостях проведення уроків відмінних  за типом та структурою, доцільністю підбору форм та методів проведення сучасного ефективного уроку.

 

Варто зазначити, що під час проведення майстер-класу, усі виступаючі відмічали високий науково-методичний рівень проведення уроків, визначили педагогічні знахідки кожного учителя, рівень підготовки учнів. Зазначалось також, що у класах панує сприятливий психологічний клімат, усі педагоги працюють на засадах особистісно зорієнтованого навчання, органічно вплітають у канву уроку новітні педагогічні технології.

Відвідавши  шкільний методичний кабінет, учасники семінару мали змогу  оцінити його оформлення, ознайомитись з основними напрямками методичної роботи школи,  власними методичними наробками голови методичної ради школи Власюк І.М. та професійними портфоліо педагогічних працівників.

Органічним продовженням знайомства з системою методичної роботи школи стало відвідування Виставкового калейдоскопу. 

На п’яти міні-виставках було представлені різноманітні матеріали. Зокрема,   у виставковій рубриці «Вивчення та узагальнення досвіду роботи учителя» було представлено Анотований каталог передового досвіду педагогічних працівників школи, узагальнені матеріали  професійних конкурсів «Учитель року» та конкурсу-огляду методичних кабінетів, примірники періодичних видань з друкованими статтями учителів школи, матеріали шкільного моніторингу «Динаміка атестації педагогічних працівників», зразки опису досвіду роботи учителів (власний та адміністрації школи), зразки наказів про узагальнення  досвіду роботи учителя, зразки характеристик діяльності учителя, зразки рецензій на методичні посібники та власне методичні посібники учителів, які атестуються.

Виставковий розділ «Організація докурсової та післякурсової роботи» було представлено зразками шкільних анкет учителів, які планують пройти курсову підготовку та анкет учителів, які пройшли курси. Також було представлено три види журналів оформлення документації по курсовому підвищенню кваліфікації, сім методичних посібників з вимогами до написання творчих робіт слухача курсів у вигляді власного творчого дослідження, опису власного досвіду, статті,  реферату тощо.

Виставковий стелаж «Шкільний методкабінет на допомогу педагогічному працівнику» містив такі авторські матеріали: Книжка обліку методичної роботи, Книга керівника шкільного методичного об’єднання, Методичний паспорт учителя, Планування самоосвіти учителя та інші.

Зацікавили учасників семінару матеріали виставки «Власні дидактичні розробки учителів», де зокрема було представлено авторські доробки Ярової Л.І., Клочака В.В., Плащової Н.В., Тригуби С.Л., Власюк І.М., Вітюк Л.М., Франко А.П., Киришової Р.О., Гончарук О.М.

Виставка «Предметні конкурси та олімпіади» була представлена Шкільним моніторингом (дані з 2000 року) про результативність участі учнів школи в предметних олімпіадах, матеріалами фізичного конкурсу «Левеня» (Котовська Г.І.) та математичних конкурсів різного рівня  (Шастун В.В.).

Під час семінару було продемонстровано також два відкриті заходи: театралізоване дійство «Затамуйте, друзі подих: Миколай сьогодні ходить», підготовлене педагогом-організатором Бушуєвою Л.В. та учнями 1-2, 8 класів, а також лінійку-флешмоб «Толерантність: єдність у різноманітності», підготовлену класним керівником 4-А класу Яровою Л.І та її вихованцями. Відкриті заходи мали на меті донести до учасників семінару можливості творчої самореалізації учнів через декламаторські, пісенні, хореографічні вміння.

Під час круглого столу заступник директора школи з НВР Власюк І.М.  обмінялася досвідом із запровадження у школі з 2006 року системи «Освітній рейтинг», наочно продемонструвала його дію, розповіла про аналіз результатів на різних рівнях, донесла до учасників думку про відносну простоту застосування та високу ефективність діючої системи. Виступ містив також відомості про систему методичної роботи ЗНЗ, її форми, представлено було зразки засідань методичної ради.

Роботу круглого столу було завершено інформаційним та аналітичним блоками. Підсумки семінару підвела завідуюча районним методичним кабінетом Л.Л. Касянчук.

Господарі семінару висловили подяку та готовність до подальшої творчої співпраці.