Районний семінар заступників директорів з виховної роботи на базі НВК «ЗШ І-ІІІст.-гімназія №2» м. Гнівань

20 березня 2014 року в НВК «ЗШ І-ІІІст.-гімназія №2» м.Гнівань  відбувся районний семінар заступників директорів з виховної роботи на тему «Система виховної роботи школи через упровадження новітніх освітніх технологій».

У семінарі брали участь методист районного відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації Сорока І.Г., заступники директорів з виховної роботи  25 шкіл району.

Мета та завдання семінару – розглянути новітні технології, їх класифікацію, з метою подальшого застосування інноваційних технологій в виховному процесі; налаштувати учасників семінару на доцільне використання новітніх технологій у виховній діяльності; активізувати наукове мислення; виробити компетентності заступників з виховної роботи, володіння якими є необхідною умовою при застосуванні інноваційних технологій.

Учасників семінару зустріли візитівкою закладу представники учнівського колективу та хор учнів 7-8 класів.

Презентувала  навчальний заклад директор НВК Бондарчук І.К.Науково-теоретичний модуль відбувся у вигляді круглого столу.  На початку засідання В.А.Балинська виступила із презентацією «Нові освітні технології у вихованні сучасної особистості»,зазначивши,  що нове суспільство – суспільство майбутнього – висуває нові вимоги перед освітою. Реалізація нових завдань освіти потребує нових підходів, звернення до особистості учня з її потребами та інтересами.

Такий підхід у педагогічній літературі дістав назву пошукового, в основу якого покладене завдання сприйняття виховного процесу як вільного зростання і розвитку особистості. Відповідно до цього основним завданням виховної системи школи є сприяння активізації пізнавальної активності учнів, створення умов для їх самовиховання, виховання активної позиції, діалогічного спілкування, дотримання права вибору, а не пасивне підкорення вимогам педагога.

   Освіта забезпечує трансляцію нововведень у систему культурних норм та взірців суспільства, які відтворюються в процесі опанування їх молоддю відповідно до сформованих ціннісних орієнтацій.

Технологія виховання — це строго обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. Кожне завдання має адекватну технологію виховання.

Якщо у традиційному навчанні увага акцентувалася на запам'ятовуванні і відтворенні інформації, то у нових умовах виникла потреба розвитку творчого (продуктивного) мислення учня, формування його комунікативних умінь та практичної підготовки до активної життєдіяльності у постійно мінливому соціальному середовищі. Слід зважати на особливість сучасної системи освіти в Україні, де має місце співіснування традиційних та інноваційних технологій виховання. Отже, нагальною постає потреба широкого упровадження  інновацій у  виховний  процес.

Мета інноваційного виховання спрямована на розвиток особистості учня, проектування і становлення унікального образу його життєдіяльності, зацікавленості кожної дитини у виявленні свого життєвого досвіду, прояву своєї індивідуальності, створення для дітей і дорослих ситуацій вибору та успіху, побудові діалогічних форм спілкування.

В.А.Балинська детально зупинилася на класифікації інноваційних виховних технологій, формах та методах виховної роботи та шляхах їх впровадження у виховний процес.

Із презентацією досвіду роботи заступника НВК з виховної роботи «Система виховної роботи НВК через упровадження новітніх освітніх технологій» виступила О.Б.Демчук, яка звернула увагу присутніх на мету і завдання виховної системи НВК, основні принципи виховання, систему виховних завдань та компоненти системи, які допомагають у питаннях виховної роботи.

У рамках практичного модуля семінару відбулась презентація досвіду роботи керівника гуртка хорового співу Омельянової А.В. «Ігрові технології у гуртковій роботі».  Для її занять характерними є інформаційно-пізнавальна система виховання, пошук нових форм, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, диспут. Велике значення відіграє емоційна сфера дитини, розвиток її природних задатків, удосконалення здібностей. Інтерес до гурткового заняття з’являється лише тоді, коли гуртківці мають змогу виявити на занятті й поза ним свої знання, вміння, власну думку.

Гуртківці 5-7 класів виконали флеш-моб «Коли співають діти».

Системний підхід до виховання молоді презентував керівник гуртка «Юні музеєзнавці» О.І.Коваль. В основі роботи історичного гуртка «Юні музеєзнавці» покладено зв'язок поколінь, патріотичне виховання, любов до Батьківщини. Увага приділяється формуванню вміння працювати з архівними документами, матеріалами преси, телебачення, інтернету. Уміння швидко реагувати на політичні події  і фіксувати їх, як історичний літопис. Цікавитись подіями у світі і в своїй країні.

 Учасникам  семінару було показано фрагмент засідання краєзнавчого гуртка «Тарасові шляхи на Вінниччині».

Презентацію роботи (фрагмент засідання) волонтерського загону над проектом «Я серед людей»( проектна технологія) провела Г.І.Бевза, класний керівник 11-А класу з учнями-волонтерами. Волонтерський рух для молодих людей є невичерпним джерелом набуття громадянської освіти, можливістю вчитися та сприяти, розвитку солідарності в країні, можливістю реалізувати себе у служінні суспільству. Волонтери «Милосердя» щороку працюють над формуванням ціннісного ставлення до себе та до тих, хто поруч, виховують здатність бажати діяти на користь того, хто потребує допомоги.

Діти розповіли про участь у благочинних акціях, збору коштів на лікування дитини у опіковому центрі , «шефстві» над малюками дитбудинку, організації та проведенні Новорічних вистав для дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах.

Мультимедійні засоби виховання були використані при презентації  спільного засідання учнівського прес-центру та МО учителів гуманітарних наук «Уклін та шана Кобзарю», яке проводили Худа Л.Г., Григорук Н.Д.,  керівник МО учителів гуманітарного курсу О.Я.Бегус, голова пресцентру учнівської ради НВК Н.Макєєва.

Мультимедія у виховному процесі розвиває творче мислення шляхом експериментування, пошуку зв’язків між новою і старою інформацією, що призводить до безпосереднього залучення підростаючого покоління до інформаційної культури суспільства. 

За допомогою мультимедійних засобів виховання учні стають віртуальними свідками історичних подій, учасниками наукових конференцій, здійснюють подорожі, переходять в іншомовне середовище, поринають у глибинні процеси, що відбуваються у житті.

Інтегроване виховання було представлено на прикладі фрагменту спільного засідання творчої групи класних керівників та учнівської ради класу «Творчий  звіт класного керівника О.В.Кудирко».

Методику КТС у роботі з учнівським колективом 7-А класу презентувала класний керівник Н.Б.Голота. КТС – це спосіб організації яскравого, наповненого працею та грою, творчістю та товариськістю, мрією і радістю життя й водночас основний засіб технології колективного творчого виховання.

Головна мета – виховати суспільно активну творчу особистість, яка здатна примножити суспільну культуру, зробити внесок в побудову правового демократичного суспільства.

 Участь у районній та обласній акції «Обережно,крихкий лід!». Практично спрямованою  та системною  була акція «Ми твоє майбутнє, Україно!».

Підвела підсумок семінару І.Г.Сорока, методист РМК , зазначивши, що професійна майстерність заступника директора з виховної роботи по впровадженню в систему виховної роботи нових освітніх технологій ґрунтується на комплексі дій і заходів з методичної роботи.

На завершенні семінару, учасники обмінялися думками та враженнями.

За результатами семінару були прийняті відповідні рекомендації .