Педагогічні читання приурочені Миколі Костомарову на базі альтернативної СЗШ І-ІІІ ст. №1 м. Гнівань

У системі освіти Тиврівщини альтернативна середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 ім. А.С. Макаренка  розвитку здібностей дитини м. Гнівань є своєрідною родзинкою. У школі панує сучасний  освітянський  дух. Педагогічному колективу на чолі з директором школи Г.М. Бондарчук вдалося виробити притаманний саме цій школі спосіб задоволення потреб батьків, учителів, учнів. Альфою і омегою в закладі освіти є  самоцінність людини. Школа орієнтується на становления особистості учнів та їх успішну соціалізацію в суспільстві. Це дійсно школа, у якій навчають виховуючи, а не виховують навчаючи. Педагогічний колектив зробив прорив від формування в учнів знань, умінь та навичок до розвитку їх життєвої компетентності.

Досвід роботи педагогічного колективу школи переконує у тому, як багато можна зробити в школі з виконання її місії в суспільстві, не чекаючи матеріального благополуччя, а наближаючи його, виховуючи нове покоління громадян, здатних діяти.

Ганна Бондарчук з тих людей, які залишаються завжди самими собою за будь-яких обставин. Для неї головне - своєю працею «прикрашати планету». Уміє віднайти першооснову результативної роботи, чітко сформулювати мету та визначити шляхи її досягнення. Вона не визнає метушні та заходів заради заходів. У всьому вибудовує систему. Під її керівництвом  створена у школі система роботи щодо підвищення професійної майстерності вчителів, система роботи з атестації педагогічних кадрів, система духовного становлення особистості  учня тощо. Усе це в сукупності і вимальовує особливу  школу, з досвідом роботи якої мали можливість познайомитися керівники загальноосвітніх закладів району на семінарі, що відбувся  28 жовтня цього року.

Учасників семінару приємно вразило все: від естетично оформленої   чудовими осінніми композиціями зали, вишитих у національному стилі бейджиків до відчуття демократичної, емоційно насиченої, позитивної атмосфери творчого співробітництва адміністрації, учителів, учнів, батьків та учасників семінару.

Як керівнику Ганні Михайлівні притаманна харизма, спонукання вчителів до високої професійності та самореалізації. Схильна до продуманого ризику. Ризикувала і на семінарі, запросивши педагогічний колектив на педагогічний подіум і надавши можливість учасникам семінару ознайомитися з дизайнерськими пропозиціями науково-методичного забезпечення навчально-виховного процесу в школі, а кожному методичному об’єднанню учителів  школи продемонструвати палітру сучасних модних тенденцій освіти.

Під музичний супровід з відповідними атрибутами учителі звітували про роботу над реалізацією науково-методичної теми: «Забезпечення умов для індивідуалізації навчання, науково-дослідницької діяльності учнів; виховання морально та фізично здорового покоління; формування у школярів громадської позиції та власної гідності», над якою працювали  п’ять років. Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її характер. Початкова школа - своєрідна перша нота шкільного життя.

Відкривала показ модних колекцій 2011-2015 років авторська методика учителів початкових класів «Стиль взаємодії ДНЗ - початкова школа - основна школа» у сучасних умовах». Своє дизайнерське рішення представляли педагогічною технологією «архітектоніка педагогічного успіху». Учителі початкових класів вийшли із саморобними цеглинками, які символізували педагогічні методи та технології і здобутки учнів та вчителів, а головне, як формується фундамент особистості випускника школи.

Особливо вразило перебування на подіумі методичного об’єднання класних керівників, яке  презентувало модель виховної роботи - «Віночок єдності».

Піднялася на подіум і адміністрація школи. Радощі та проблеми управлінської діяльності з директором розділяють її заступники ТелінськаК.В., Козаченко Л.Й., Чугаєнко Т.М., Слободянюк Т.А.

Педагогічний подіум, як і заведено, супроводжувався коментарем ведучої директора школи, яка відзначала успіхи та невдачі кожного методичного об’єднання. Хвилювалися й стилісти: працівники відділу освіти та РМК на чолі з Нижником О.Т. та Касянчук Л.Л.,  яка є куратором школи. Слайди мультимедійної презентації розповіли про те, як і з ким ділилися досвідом роботи на протязі п’яти років. На базі школи за п’ять років проведено 41 семінар, з них: один Всеукраїнський, п’ять обласних, решта районні. На слайдах можна було бачити фрагменти колективних творчих справ, які є основною формою виховної роботи в школі. Найбільшу цікавість викликали слайди, які засвідчили про результативність роботи за п’ять років. Якщо якісний показник навчальних досягнень учнів у 2011 році становив 48%, то у 2015 - 68%. Директор школи щиро зізнавалася у проблемах і невдачах. Розповідала, як знаходила шляхи їх розв’язання. На екрані з’явилася нова науково-методична тема, над якою працюватиме колектив  наступних п’ять років.

Наступним заходом на семінарі були Костомарівські педагогічні читання. Найяскравіша прикмета сьогодення, наголосила ведуча педагогічних читань директор школи Бондарчук Г.М., - зростаючий інтерес найширших верств українського народу до скарбів духовної культури, зокрема, у галузі літератури та історії. Відбувається вражаючий за масштабністю процес перевидання, а також опублікування не друкованих раніше творів, що складають фундамент вітчизняного суспільствознавства. Водночас спливають та викликають зацікавленість імена творців цієї спадщини. Серед них – і Миколи Івановича Костомарова, яке сьогодні, на превеликий жаль, для одних уже дещо призабуте, а для інших майже невідоме. Проте життя й науково-художній доробок цієї визначної постаті заслуговують не тільки на сердечну пам'ять і шану нащадків, а й потребують подальшого ґрунтовного дослідження та популяризації. Вдало підібрана мультимедійна презентація, змістовні та емоційно насичені виступи педагогів розкрили сутність та багатющу спадщину Миколи Івановича Костомарова. Нікого не залишила байдужим біографія історика, етнографа та педагога. У його жилах змішалася кров української дівчини та російського боярина. Цікавим є той факт, що після народження Костомаров став кріпаком свого батька. Про внесок Костомарова  в утвердження української нації, який  представляє Україну як материк високої духовності, поетизує її національний спосіб життя як політичну цінність, що протистоїть деспотичному самодержавному началу,  розповіли учителі історії Дмитрієнко В.О. та Масєнцова Ж.В.

Про роль Миколи Івановича в розвитку української мови та літератури розповідали учителі української мови та літератури Шубенко М.І., РайкісЛ.Л., Гаврилюк Ю.Л., учениця 11 класу Солоненко Світлана.  Панченко А.О. зупинилася на аналізі змісту одного з найзагадковіших і найцікавіших творів Миколи Костомарова «Кудеяр».

 Заступники директора школи Телінська К.В. та Чугаєнко Т.М. глибоко проаналізували педагогічну спадщину Костомарова М.І., девізом якої є вислів: «Народна освіта - всьому голова, всьому основа».   Нікого не залишили байдужими розповідь про єдине на все життя кохання Костомаров

Заступник директора з виховної роботи Козаченко Л.Й. захоплююче розповіла про стосунки Миколи Івановича та його матері. Розповіді педагогів перепліталися піснями у виконанні матерів учнів школи -Козаченко Ірини та Петрик Ольги, хореграфічно-музичною композицією у виконанні учнів Безносюка Олександра та Мельник Аміни.

    Побувавши в школі, присутні відчули, що адміністрація турбується про професійне зростання кожного вчителя та його самореалізацію, прагне, щоб педагогічний колектив зробив для становлення особистості кожного учня максимально можливе за наявних умов.

    Побажаємо цьому колективу нових творчих злетів в мирі, спокої та при гарному здоров’ї.