Навчання для молодих класних керівників
За останні роки в нашому районі склалася певна система організації роботи з молодими вчителями, які приходять до школи після закінчення вищих навчальних закладів. Зрозуміло, що ці молоді спеціалісти мають неповне уявлення про методику, форми роботи з класом загалом з кожним учнем та батьками окремо, тому що теоретичні знання, які вони отримали в ВНЗ, не підкріплені повною мірою практичними навиками роботи в школі. Тому кропітка робота методиста РМК та наставника з молодими класними керівниками сприяє становленню фахівців сучасного рівня, які володіють найповнішими методиками виховання.
Робота школи молодого класного керівника займає важливу частку системи роботи районного методичного кабінету і носить творчий конструктивний характер. Ще В. Сухомлинський казав: «Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці педагогічного й учнівського колективів».
Результативною завжди є форма роботи у школі молодого класного керівника мета якої – допомогти новопризначеному класному керівнику в розв’язанні конкретних проблем до методики виховання, особливостями роботи зі шкільною документацією.
Так, відповідно наказу відділу освіти та методичного кабінету від 5 січня 2017 р. на базі відділу освіти відділу освіти відбулося навчання 29 молодих та новопризначених класних керівників із шкіл району.
В навчанні взяли участь методист РМК – Сорока І.Г., заступник директора з виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Тиврів. Керівник районного МОЗВР – Бучинська Г.Е., яка поділилась досвідом роботи з батьками та підготувала презентацію «Класний керівник та батьки. Форми роботи», практичний психолог з ЗОШ І-ІІІ ст. с. Строїнці – Жук С.В., підготувала і провела прекрасний тренінг «Насилля та жорстокість в сім’ї», молодим класним керівникам Жук Л.В. вручила методичні пам’ятки та рекомендації, які допоможуть зробити перші кроки на вчительській стежині у роботі з батьками та учнівським колективом.
Методистом РМК – Сорокою І.Г. опрацьовано нормативно-правову роботи класного керівника, складено проект плану на ІІ семестр, опрацьовано всю документацію класного керівника.
Використання таких форм значною мірою поліпшує співпрацю методистів і молодих спеціалістів, викликає жвавий інтерес у молодих педагогів, створює мотивацію підвищення їхньої кваліфікації, професійної компетентності.
З молодими класними керівниками проведено анкетування, отримана інформація дає можливість визначити рівні педагогічного розвитку молодих класних керівників та організувати з ними відповідну роботу.
При підведенні підсумків було сформульовано шляхи подальшої роботи школи розвитку організаційних умінь класних керівників, які, як очікується, стануть чинником підвищення ефективності виховної роботи у кожному навчальному закладі району.