Засідання методичної ради району

В умовах становлення нашої держави дуже важливим є питання виховання людини, її свідомості, духовності, менталітету, усвідомлення учнівською молоддю загальнолюдських та національних цінностей. В наш час ні наука, ні практика не стоять на місці, тому неперервним поповненням знань повинен займатись той, хто має відповідний досвід  і той, хто його тільки набуває. Адже відповідальні завдання нової національної школи зможе виконати лише педагог, який не тільки добре професійно підготовлений, але й здатний постійно, протягом всього життя підвищувати свою компетентність, вдосконалювати професійну майстерність. Про це дуже вдало сказав В. О. Сухомлинський «Через 4-5 років після закінчення ВУЗу вчитель повинен знати в 3, 5, 10 разів більше, ніж знав він в перший рік своєї роботи, якщо цього не буде, учні будуть приречені на зубріння й отупіння».

Одним із найголовніших завдань районного методичного кабінету саме і є надання допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їх майстерності, у впровадженні в навчально-виховний процес інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду, розвиток аналітичних та дослідницьких навичок.

Педагоги району працюють над проблемою: «Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій на засадах особистісно зорієнтованого навчання та виховання школярів».

В основу організації роботи районного методичного кабінету покладено діялісний підхід до реалізації співвідношення традиційних і інтерактивних прийомів і методів роботи, які позитивно впливають на розвиток творчих здібностей школярів, сприяють формуванню фахової майстерності педагогів та забезпечують високий рівень виконання навчальних програм.

Протягом всього навчального року працює Школа молодого вчителя та Школа новопризначеного керівника, на засіданнях яких розглядаються питання організації навчального процесу, форми та методи проведення занять, виховної роботи, ведення навчальної документації, роль педагога у навчально-виховному процесі, особливості підготовки та проведення відкритих занять.

Нещодавно на базі методичного кабінету проводилось чергове засідання методичної ради, де розглядалось питання по вивченню та впровадженню в практику роботи передового педагогічного досвіду кращих вчителів району.

Презентували свої творчі пошуки і надбання вчителі загальноосвітніх шкіл: Шакаєва Наталія Василівна – вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІ ст. с. Шершні, Скрипець Микола Миколайович – вчитель фізики ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Сутиски, Балинська Валентина Анатоліївна – вчитель основ здоров'я ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 м. Гнівань.

На методичній раді методисти районного кабінету, члени методичної ради Шаталюк Т.В., Орищук Д.Т., Грицишина Н.С. в аналітичних виступах представили досвід роботи вищезазначених вчителів.

Першою презентувала наукову проблему вчитель початкових класів Шакаєва Н.В. на тему «Використання проектної технології як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів». Вчитель розповіла про практичні прийоми на уроках, метод проектів, зупинилась на колективному проекті, який раціонально підходить для учнів початкових класів, тому що школярі під час проекту живуть в атмосфері творчості, пошуку радості від досягнення мети. Охарактеризувала додаткові засоби реалізації проектної технології, тематику проектів, етапи роботи над проектом, вимоги до проекту, критерії оцінювання діяльності учнів у проектній діяльності.

Виступ підкріплювався мультимедійною презентацією, створеною вчителькою за темою самоосвіти.

Наталія Володимирівна – активний учасник різних методичних заходів, що відбуваються в школі, районі, області. Нагороджена дипломом за участь в районному конкурсі «Вчитель року – 2008» (2 місце), одержала подяку видавництва «Шкільний світ» за участь у Всеукраїнському огляді – конкурсі «Панорама творчих уроків», є співавтором групи творчих вчителів по розробці районного методичного посібника «Уроки розвитку зв’язного мовлення в 2 класі». Член районної творчої групи «Пошук», обласної творчої групи «Сходинки до творчості», одержала сертифікат Вінницького ОІПОПП «Школа науково-методичного зростання» (2010 рік).

Вчитель фізики ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Сутиски Скрипець М.М. презентував наукову тему «Сучасні педагогічні технології в навчанні і вихованні на уроках фізики». Вчитель зупинився конкретно на розділах шкільної дисципліни: радіохвилях, шкалі електромагнітних хвиль, методах дослідження елементарних частин в мультимедійних презентаціях. Поділився досвідом проведення анімаційних дослідів з фізики про застосування відеофрагментів, голограм на уроках.

Педагог за період роботи зарекомендував себе надзвичайно ерудованим, методично грамотним учителем та вмілим наставником учнівського колективу. Одним із перших Микола Миколайович став займатися науковою діяльністю на кафедрі учителів фізики району.

Протягом останнього часу Скрипець М.М. ділився досвідом роботи по питаннях методики викладання фізики у школі, педагогіки та психологічної роботи вчителя, серед колег, видав ряд методичних посібників «Вивчимо фізику без помилок» (ч.1-6), створив та систематизував 50 відеоматеріалів, мультимедійних презентацій з предмету. Усі наукові праці знаходяться у кабінеті інноваційних технологій районного методичного кабінету. У 2009 році Скрипець М.М. став переможцем конкурсу «Учитель року» у номінації «Фізика» (І місце) та учасником обласного конкурсу «Учитель року». Педагог підтримує колег в інформативному ракурсі та готує матеріали для учителів інших кафедр у закладі.

Скрипець М.М. демонстрував окремі фрагменти власних мультимедійних презентацій, підібраних кадрів із кінофільмів, відеодослідів, які доступніше розкривають терміни та наукові засади шкільного курсу фізики.

Балинська В.А., вчитель курсу «Основи здоров'я» ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 м. Гнівань, розкрила суть наукової проблеми: «Впровадження інноваційних методів на уроках основ здоров'я в системі соціокультурної взаємодії учителя та учнів». Вчитель проаналізувала напрямки роботи, зокрема інтерактивні методи навчання, зупинилась на уроках-тренінгах та правилах інтерактивних методів(«мозковий штурм», сенкан, метод проектів, «учу-вчусь»), формах навчальної діяльності (парних, фронтальних, індивідуальніих ,групових). Педагог відмітила, що усі інтерактивні методи впливають на розвиток соціально-психологічних навичок учнів (емоційно-вольові навички, інтелектуальні навички, соціальні навички).

У своїй професійній діяльності Валентина Анатоліївна використовує різні типи уроків, де в основному увагу звертає на розв’язання практичних завдань для встановлення розуміння сукупності небезпек, вміння їх попереджати і запобігати їх впливу. В своїй педагогічній діяльності вчителька апробує інтерактивні методи діяльності»: «навчальна пара», робота в групах, «коло ідей», рольова гра, «крісло автора», «займи позицію» та інші.

Відповідно до рішень Європейської Ради основною компетентністю на уроках основ здоров'я є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію розвивати критичне і креативне мислення та адаптування у навколишньому середовищі. Найбільш ефективними шляхами реалізації комунікативного підходу до вивчення основ здоров'я є застосування інтерактивних методів навчання.

Виступ Балинської В.А. підкріплювався власно створеною науковою мультимедійною презентацією, яку відзначили члени методичної ради як зразкове представлення своєї діяльності у міжкурсовий період.

Вчителька нагороджена грамотами відділу освіти, грамотами управління освіти і науки, свідоцтвом відділу освіти «Людина року – 2009» в номінації «Класний керівник, «Учитель року – 2010» в номінації «Трудове навчання», занесена в Книгу Пошани працівників освіти 2007 р.

Досвід усіх вчителів членами методичної ради рекомендовано занести до районної картотеки передового педагогічного досвіду та вивчати на засіданнях методичних об'єднаннях вчителів району.

Методист РМК відділу освіти

Грицишина Н.С.